İade Koşulları
A. Cayma Hakkı Nedir? Nasıl Kullanılır?
7/11/2013 tarihli
ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 48 inci ve 84 üncü
maddelerine dayanılarak hazırlanmış olan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin
("Yönetmelik") 9. maddesi uyarınca:
Alıcı, on dört gün
içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
-Cayma Hakkının
İstisnaları-
Bununla birlikte
aynı Yönetmeliğin 15. maddesi ile cayma hakkının kullanılamayacağı istisnai
durumlar belirtilmiştir. Bu istisnai durumlar çerçevesinde Alıcı, sözleşme’ye
konu ürün bakımından Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. maddesinde cayma
hakkının kullanılabileceği ürünlerin istisnaları yer almaktadır.
Bunlar;
1- Ürünün paketi hasar görmemiş ve kullanılmamış olması gerekmektedir.
2- Ürünün tüm
aksesuarları ve orijinal kutusu ile beraber iade edilmesi gerekmektedir.
3- Aşağıdaki ürün
gruplarının ambalajı açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış
olmaları halinde iadesi kabul edilir.
• Sağlık ve hijyen
açısından uygun olmayan ürünlerin (Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri,parfüm,
epilatör, tıraş makinesi, kulaklık, iç giyim ürünleri, mayo, bikini vb.)
• Kopyalanabilir
yazılım ve programlar (DVD, VCD, CD, kasetler vb.)
• Kitap ve
kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)
4- Tek kullanımlık
ürünlerin ve hızlı bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan
ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
B. Aldığım ürünleri nasıl iade edebilirim?
'Hesabım' > 'İade Değişim' > 'Yeni Talep Oluştur' adımlarını takip edip iade edilecek ürünü ve iade nedenini seçin.
İade etmek istediğiniz ürünlerin uygunluğuna göre size önerilen iade seçeneklerinden birini seçin ve ''Gönder'' sekmesine tıklayın.
İadenizi, sistemimize kayıtlı GSM hattınıza iletilecek olan iade kodu ile
gönderim sağlayın.
C. İade için benden herhangi bir ücret alınacak mı?
Mevcut yasalar gereği alıcı herhangi bir iade bedeli ödememektedir.
D. Yanlış gelen ürün değişimi nasıl yapılır?
Teslimat adresinize yanlış ürün teslimi yapılması halinde, firmamız ile
iletişime geçerek doğru ürünün gönderilmesi veya iade talep edebilirsiniz.
Doğru ürünün gönderimini talep etmeniz halinde veya iade talep etmeniz
halinde yanlış gelen ürünü tarafınıza aktarılacak olan iade koduyla ücretsiz
olarak kargo şubesine teslim etmeniz gereklidir. Ürün depomuza ulaştıktan sonra
talebinize göre doğru ürün gönderimi veya iadeniz yapılacaktır. Yanlış
ürün gönderimi bildiriminiz için ürün teslimi sonrası 14 günlük süreniz
bulunmaktadır.
E. Kapıdan iade sisteminiz var mıdır ?
Şu an için kapıdan iade sistemimiz yoktur lakin en kısa sürede işleme
alınabilmesi için görüşmelerimiz devam etmektedir.
F.Hangi kargo ile iade etmen gerekiyor ?
İade talebiniz sonrası tarafınıza iletilecek olan kargo firması ve iade
koduyla gönderim yapabilirsiniz.Belirtilen ilgili kargo firması haricinde başka
kargo firması ile gönderim yapılmaması gereklidir.
G. Ücret iadem ne zaman yapılır?
İptal ettiğiniz ürünün ücret iadesi, bankanıza bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Bu süre yaklaşık 1 haftayı bulabilir.İade ettiğiniz ürünün ücret iade süreci aşağıdaki gibidir:
Ürün depomuza ulaştıktan sonra en geç 48 saat içerisinde iade şartlarına uygunluğu kontrol edilir.
Ürün iade şartlarına uygunsa, iadeniz onaylanır ve ücret iadeniz bankanıza bağlı olarak 2-10 iş günü içerisinde ödeme yapmış olduğunuz kartınıza yansır.Ürün iade şartlarına uygun değilse, adresinize geri gönderilir.
Not:Bankanıza ücret iadesi yapıldığında, üyelik eposta adresinize bilgilendirme mesajı gönderilir. Tutarın kartınıza/hesabınıza yansıma süresi bankanıza bağlıdır.Banka kartına yapılan iadelerin hesabınıza yansıma süresi daha uzundur.
Taksitli yapılan alışverişlerin ücreti bankaya tek seferde ödenir, ancak bankanız bu tutarı kredi kartınıza taksitli bir şekilde iade eder.